Το διάσημο αυτό παραμύθι απαντάται σε διάφορες εκδοχές που προέρχονται από διάφορες χώρες της Ευρώπης. Το αφηγούνταν Γάλλοι χωρικοί ήδη από τον 10ο αιώνα. Η πρώτη καταγραφή του, απ’ όσο γνωρίζουμε, έγινε το 1697 από τον Charles Perrault ο οποίος το συμπεριέλαβε στη συλλογή του Tales and Stories of the Past with Morals: Tales of Mother Goose.
Σε κύκλο διαβάσαμε με τους μαθητές το παραμύθι από την ακόλουθη κάρτα και απάντησαν σε ερωτήσεις κατανόησης.
Στη συνέχεια, πρόβαλλα τα παρακάτω βίντεο τα οποία επίσης συζητήσαμε.
Οι μαθητές συμπλήρωσαν σε ομάδες στην τάξη τα εξής φυλλάδια:
α) Δημιούργησαν ένα wanted poster για την Κοκκινοσκουφίτσα που αγνοείται η τύχη της, ζωγραφίζοντας το σκίτσο της και παραθέτοντας πληροφορίες σχετικά με την ίδια, τι φορούσε, τι περιείχε το καλάθι της, πού κατευθυνόταν και πώς να αντιδράσει κάποιος σε περίπτωση που την δει.
β) Έκοψαν κάποιες κάρτες που τους έδωσα, οι οποίες εξιστορούν το παραμύθι και τις κόλλησαν με τη σωστή χρονολογική σειρά πάνω στο φυλλάδιο. Κατόπιν έγραψαν μια λεζάντα κάτω από κάθε εικόνα.
Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.
Στο μάθημα των Εικαστικών με την κ. Ελπίδα Δημόγιαννη, κατασκεύασαν χάρτες της διαδρομής που ακολούθησε η Κοκκινοσκουφίτσα στο δάσος.
Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.
Επιπλέον, φτιάξαμε μια αναδιπλούμενη χειροτεχνία τύπου κάρτας με θέμα την Κοκκινοσκουφίτσα.
Η Χιονάτη είναι ένα Γερμανικό παραμύθι, από τα πιο γνωστά παγκοσμίως. Οι αδερφοί Γκριμ το εξέδωσαν το 1812 στην πρώτη έκδοση της συλλογής τους Grimms’ Fairy Tales.
Σε κύκλο διαβάσαμε με τους μαθητές το παραμύθι από την ακόλουθη κάρτα και απάντησαν σε ερωτήσεις κατανόησης.
Στη συνέχεια, πρόβαλλα τα παρακάτω βίντεο τα οποία επίσης συζητήσαμε.
Οι μαθητές συμπλήρωσαν σε ομάδες στην τάξη τα εξής φυλλάδια:
α) Συμπλήρωσαν τις λέξεις που λείπουν και αντιστοίχησαν τις προτάσεις με τις εικόνες.
β) Έλυσαν το σταυρόλεξο.
Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.
Στο μάθημα των Εικαστικών με την κ. Ελπίδα Δημόγιαννη, σχεδίασαν το μαγικό καθρέφτη της βασίλισσας.
Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.
Επιπλέον κατασκεύασαν το παλάτι της Χιονάτης από άχρηστα υλικά.
Το παραμύθι «Χάνσελ και Γρέτελ» έχει Γερμανική προέλευση και εκδόθηκε από τους αδερφούς Γκριμ το 1812. Πιθανολογείται οτι προέρχεται από τη μεσαιωνική περίοδο του Μεγάλου Λιμού (1315–1321) που εξώθησε ορισμένους στην ακραία πράξη να εγκαταλείψουν μικρά παιδιά για να φροντίσουν τον εαυτό τους ή την υπόλοιπη οικογένειά τους.
Σε κύκλο διαβάσαμε με τους μαθητές το παραμύθι από την ακόλουθη κάρτα και απάντησαν σε ερωτήσεις κατανόησης.
Επίσης, περιέγραψαν την εξής κάρτα:
Οι μαθητές συμπλήρωσαν σε ομάδες στην τάξη τα παρακάτω φυλλάδια:
α) Έκοψαν κάποιες κάρτες που τους έδωσα, οι οποίες εξιστορούν το παραμύθι και τις κόλλησαν με τη σωστή χρονολογική σειρά πάνω στο φυλλάδιο. Κατόπιν έγραψαν μια λεζάντα κάτω από κάθε εικόνα.
β) Σημείωσαν αν οι προτάσεις που εμπεριέχονταν στο φυλλάδιο ήταν σωστές ή λάθος και έλυσαν το σταυρόλεξο.
Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.
Στο μάθημα των Εικαστικών με την κ. Ελπίδα Δημόγιαννη, κατασκεύασαν από ένα κουτί παπουτσιών το σπίτι της μάγισσας, χρησιμοποιώντας γλωσσοπίεστρα, μπισκότα και marshmallows.
Το εν λόγω nursery rhyme προέρχεται από την Αμερική. Δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στις 24 Μαΐου 1830 ως πρωτότυπο ποίημα από την Sarah Josepha Hale και είναι εμπνευσμένο από ένα πραγματικό γεγονός. Ένα νεαρό κοριτσάκι, η Mary Sawyer, είχε ένα πρόβατο ως κατοικίδιο και κατόπιν προτροπής του αδερφού της το έφερε μια μέρα μαζί της στο σχολείο. Όπως είναι φυσικό ακολούθησε αναστάτωση. Αξίζει να σημειωθεί οτι το παραδοσιακό αυτό τραγούδι είναι το πρώτο πράγμα που κατεγράφη ποτέ ηχητικά, καθώς αυτό απήγγειλε πρώτα ο Thomas Edison προκειμένου να τεστάρει τον φωνογράφο που μόλις είχε επινοήσει το 1877.
Τραγουδήσαμε όλοι μαζί στην τάξη το Mary had a little lamb.
Επίσης χρησιμοποίησα το βιβλίο The Sesame Street players present Mother Goose και τις παρακάτω κάρτες.
Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.
Στη συνέχεια συζητήσαμε τα ακόλουθα video:
και μοίρασα στους μαθητές το φυλλάδιο
Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.
Στα Εικαστικά με την κα Ελπίδα Δημόγιαννη κατασκεύασαν οι μαθητές την Mary, το πρόβατό της που την ακολουθούσε παντού και το υπόλοιπο κοπάδι από το οποίο είχε αποσχιστεί. Τα πρόβατα σχεδιάστηκαν αρχικά σε χαρτόνι και στη συνέχεια οι μαθητές κόλλησαν βαμβάκι για να φτιάξουν το τρίχωμά τους και έβαλαν δύο ξύλινα μανταλάκια για πόδια. Επιπλέον ζωγράφισαν και ένα φόντο για να στήσουν μπροστά τη Mary με τα πρόβατα.
Η πρώτη καταγεγραμμένη εκδοχή τους δημοφιλούς αυτού nursery rhyme εντοπίζεται το 1774 στο βιβλίο Tommy Thumb’s Pretty Song Book.
Μοίρασα στους μαθητές ένα φυλλάδιο για το nursery rhyme που μαθαίνουμε
και τραγουδήσαμε το Hickory Dickory Dock με τη βοήθεια του video, των flashcards που ζωγράφισα και του βιβλίου The Sesame Street players present Mother Goose.
Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.
Εν συνεχεία, παρακολούθησαν ένα ακόμη video, το οποίο συζητήσαμε στην τάξη.
Στο μάθημα των Eικαστικών με την κα Ελπίδα Δημόγιαννη δημιούργησαν ρολόγια από κουτιά παιδικού σιροπιού, τα οποία έντυσαν με χαρτόνι. Επιπλέον, σχεδίασαν μικρά ποντικάκια που κόλλησαν πάνω στα ρολόγια.
Χρονολογείται τουλάχιστον τον 16ο αιώνα, καθώς γίνονται αναφορές σε αυτό σε θεατρικά έργα και ποιήματα της εποχής. Η αρχαιότερη καταγεγραμμένη εκδοχή του απαντάται στη συλλογή Mother Goose’s Melody που τυπώθηκε στο Λονδίνο γύρω στο 1765.
Προκειμένου να παρουσιάσω στους μαθητές της Γ’ τάξης το Hey diddle diddle τους μοίρασα το ακόλουθο φυλλάδιο και χρησιμοποίησα το βιβλίο The Sesame Street players present Mother Goose.
Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.
Κατόπιν πρόβαλα το παρακάτω βίντεο και επαναλάβαμε πολλές φορές το τραγούδι στην τάξη.
Δημιούργησαν ένα βιβλιαράκι, όπου στο τέλος ζωγράφισαν το αγαπημένο τους κομμάτι από την ιστορία.
Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.
Στο μάθημα των Eικαστικών με την κα Ελπίδα Δημόγιαννη κατασκεύασαν μαριονέτες από γλωσσοπίεστρα εμπνευσμένες από τους χαρακτήρες του τραγουδιού (γάτα με βιολί, σκύλος, αγελάδα, φεγγάρι, πιάτο) προκειμένου να το δραματοποιήσουμε.
Πρόκειται για ένα δημοφιλές Αγγλικό νανούρισμα. Οι στίχοι προέρχονται από ένα Αγγλικό ποίημα των αρχών του 19ου αιώνα με τίτλο The star από την Jane Taylor. To ποιήμα δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά το 1806 στη συλλογή Rhymes for the Nursery από την ίδια και την αδερφή της Ann.
Οι μαθητές παρακολούθησαν τα παρακάτω βίντεο
και τραγουδήσαμε όλοι μαζί στην τάξη το τραγούδι. Επιπλέον χρησιμοποίησα το βιβλίο The Sesame Street players present Mother Goose και την παρακάτω κάρτα.
Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.
Έδωσα στους μαθητές το φυλλάδιο
και στο μάθημα των Εικαστικών με την κα Ελπίδα Δημόγιαννη έφτιαξαν ένα διόραμα με θέμα το εν λόγω νανούρισμα.
Little Miss Muffet
Θεωρείται ένα από τα πιο γνωστά nursery rhymes και απαντάται σε έντυπη μορφή για πρώτη φορά το 1805.
Προκειμένου να παρουσιάσω στους μαθητές της Γ’ τάξης την Little Miss Muffet τους μοίρασα το ακόλουθο φυλλάδιο και χρησιμοποίησα και πάλι το βιβλίο The Sesame Street Mother Goose αλλά και την παρακάτω κάρτα.
Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.
Στη συνέχεια, οι μαθητές παρακολούθησαν τα παρακάτω βίντεο και ακολούθησαν ερωτήσεις κατανόησης.
Κατασκεύασαν ένα βιβλιαράκι, όπου στο τέλος ζωγράφισαν το αγαπημένο τους κομμάτι από την ιστορία.
Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.
Δημιούργησαν επίσης μια περιστρεφόμενη ρόδα.
Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.
Στο μάθημα των Εικαστικών με την κα Ελπίδα Δημόγιαννη κατασκεύασαν μια αράχνη από μπάλα.
Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.
Επιπρόσθετα, δημιούργησαν από το κουτί ενός παπουτσιού ένα διόραμα με τη Little Miss Muffet που τρομάζει με την αράχνη.