Καινοτόμο Πρόγραμμα Ε Δημοτικού: The jigsaw puzzle mystery book project

Με αφορμή την επαφή των μαθητών της Ε με τις ιστορίες μυστηρίου στο κεφάλαιο 7 του σχολικού βιβλίου σχεδιάστηκε το ακόλουθο project που σαν στόχο είχε την περαιτέρω διερεύνηση,εμβάθυνση, εξοικείωση με το είδος αυτό. Αρχικά οι μαθητές σχημάτισαν μόνοι τους τις ομάδες εργασίας και δανείστηκαν ένα βιβλίο μυστηρίου.

Οι ομάδες που διαμορφώθηκαν δανείστηκαν τα ακόλουθα βιβλία:

1) Oμάδα Α (Αθανάσιος- Σοφία): Ιnspector Holt gets his man (John Tully, Collins English Library)

8332_original_2

2) Oμάδα B (Ναυσικά, Γεωργία, Αλεξάνδρα) : Murder at Mortlock Hall (Donald Dallas, Heinemann New Wave Readers)

murder1

3) Oμάδα Γ (Ντέμη, Αυγή, Εμαννουήλ, Κώστας): K’s first case (L G Alexander, Longman)

ks-first-case

4) Ομάδα Δ (Κίμωνας, Νικόλας, Κωνσταντίνος, Μάρκος): Inspector Holt: Cats in the dark (Tully, Nelson readers)

9780175565603

5) Ομάδα Ε (Καρίνα, Θανάσης, Γιώργος): Inspector Thackeray investigates(James and Mullen, Longman Originals)

51yS2fTs-vL__SY344_BO1,204,203,200_

6) Oμάδα ΣΤ (Βασιλική, Αναστασία): Inspector Holt: The bridge (Tully, Nelson readers)

5177T1QD06L__SY344_BO1,204,203,200_

Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης εκλήθησαν να αναλύσουν το βιβλίο με τη βοήθεια κάποιων γραφικών βοηθημάτων (graphic organizers). Πιο συγκεκριμένα, στο ακόλουθο φυλλάδιο κατέγραψαν μέσα στο μεγενθυντικό φακό, στο σημείου του γυαλιού, το υπό διερεύνση μυστήριο και πάνω στο χερούλι το σκηνικό (setting), το χώρο και το χρόνο, δηλαδή, που λαμβάνει χώρα η ιστορία.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Επιπλέον, χρησιμοποίησαν αυτά τα αποτυπώματα για να εντοπίσουν τον ένοχο. Στο σημείο του τακουνιού σημείωσαν το όνομα του χαρακτήρα που θεωρούν ύποπτο και στο πάνω μέρος του παπουτσιού σημαντικές πληροφορίες για τον χαρακτήρα που τον καθιστούν ύποπτο.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Στην πορεία της ανάγνωσης συμπλήρωσαν έναν πίνακα με τους χαρακτήρες που θεωρούσαν ύποπτους, επεσήμαναν τους λόγους και τσέκαραν ένα κουτάκι δίπλα στο όνομα στην περίπτωση που έπαυε να είναι ύποπτος.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Στο φυλλάδιο που ακολουθεί περιέγραψαν πώς τελειώνει ένα κεφάλαιο και καταχώρησαν την πρόβλεψή τους σχετικά με το τί θα γίνει στο επόμενο.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Στην παρακάτω κλειδαριά, στην απόπειρά τους να «ξεκλειδώσουν» το μυστήριο, κατέγραψαν πώς λύθηκε.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Στη συνέχεια κράτησαν σημειώσεις με τη βοήθεια των ακόλουθων φυλλαδίων. Κάθε ένα από τα 8 κομμάτια θα μετατραπεί σε μια παράγραφο που θα κολληθεί στο πίσω μέρος ενός από τα 8 κομμάτια παζλ. Κάθε παράγραφος αντιπροσωπεύει ένα στοιχείο της ιστορίας.
Αναλυτικότερα:
1o κομμάτι παζλ: περιλαμβάνει τον τίτλο του βιβλίου, το όνομα του συγγραφέα και μια εικόνα του εξώφυλλου του βιβλίου.

2ο κομμάτι παζλ: περιλαμβάνει το σκηνικό του βιβλίου (setting), το χώρο και το χρόνο που λαμβάνει χώρα η ιστορία.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

3ο κομμάτι παζλ: οι μαθητές περιγράφουν τους χαρακτήρες που απαντώνται στην ιστορία.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

4ο κομμάτι παζλ: επισημαίνεται το μυστήριο προς επίλυση.

5ο κομμάτι παζλ: αναφέρονται τα στοιχεία που συνέβαλαν στη λύση του μυστηρίου αλλά και τυχόν παραπλανητικά που αποπροσανατόλισαν προς στιγμή τους ντετέκτιβ.

6ο κομμάτι παζλ: οι μαθητές εξιστορούν την αρχή της ιστορίας.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

7ο κομμάτι παζλ: οι μαθητές εξιστορούν τα γεγονότα στη μέση της ιστορίας.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

8ο κομμάτι: οι μαθητές εξιστορούν το τέλος της ιστορίας και συγκεκριμένα αναφέρουν τη λύση του μυστηρίου και το κίνητρο του δράστη.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Τέλος, με την πολύτιμη συμβολή της κας Ελπίδας Δημόγιαννη, μετατρέψαμε έξι διαφορετικά μακετόχαρτα σε 8 κομμάτια παζλ με εσοχές και εξοχές, πάνω στα οποία η κάθε ομάδα κατέγραψε τα παραπάνω στοιχεία τις ιστορίας. Η επιλογή του παζλ έγκειται στη λογική του οτι συναρμολογώντας κανείς τα κομμάτια του οδηγείται στη λύση του μυστηρίου.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Γιορτή Λήξης : Αφιέρωμα στον Νίκο Γκάτσο

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου
σας προσκαλούν,
για τη λήξη του σχολικού έτους 2013-2014,
την Παρασκευή 6 Ιουνίου 2014
στις 19:30 στη

«Βραδιά ποίησης Νίκου Γκάτσου»
Αμφιθέατρο «Μίκης Θεοδωράκης»
Δημαρχείο Χολαργού

αρχείο λήψης

«…Μόνο ν’ ανάψουνε στα βουνά οι στέγες των ερημοκκλησιών
με το μεράκι του αποσπερίτη
Να κυματίσουνε τα πουλιά στης λεμονιάς τα κατάρτια
Με της καινούργιας περπατησιάς το σταθερό άσπρο φύσημα…»
Αμοργός

Καινοτόμο πρόγραμμα Αγγλικά ΣΤ’: Διάσημες φιγούρες της ιστορίας

Rosa Parks

4 Φεβρουαρίου 1913- 24 Οκτωβρίου 2005

Οι μαθητές μαθαίνουν για μια γενναία γυναίκα που πάλεψε κατά των φυλετικών διακρίσεων.
Στις 1 Δεκεμβρίου 1955, στο Μοντγκόμερυ της Αλαμπάμα, η Rosa Parks, μια Αφροαμερικανή μοδίστρα, συνελήφθη επειδή αρνήθηκε να παραχωρήσει τη θέση της στο λεωφορείο σ΄ένα λευκό επιβάτη, όπως πρόσταζαν οι νόμοι φυλετικού διαχωρισμού (segregation). Αυτοί επέβαλλαν στους έγχρωμους πολίτες να κάθονται στο πίσω μέρος του λεωφορείου και να παραχωρούν τη θέση τους στους λευκούς. Η πράξη αυτή γέννησε ένα κίνημα κατά των φυλετικών διακρίσεων, που άμεσα εκφράστηκε με μποϊκοτάζ των λεωφορείων από τους έγχρωμους επί 381 ημέρες. Ως αποτέλεσμα, ο νόμος αυτός κηρύχθηκε αντισυνταγματικός από το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ, τον Νοέμβριο του 1956. Η Rosa Parks, η «Μητέρα του σύγχρονου κινήματος πολιτικών δικαιωμάτων», τιμήθηκε με το Προεδρικό Μετάλλιο της Ελευθερίας και με το Χρυσό Μετάλλιο του Κογκρέσου για τον αγώνα της κατά του ρατσισμού.
Προκειμένου να εισάγω τους μαθητές στο κλίμα της εποχής που έζησε η Rosa Parks ετοίμασα την ακόλουθη παρουσίαση. Κατα τη διάρκεια της προβολή της, συζητήσαμε τί αντίκτυπο είχε στην καθημερινότητα των έγχρωμων η πολιτική των φυλετικών διακρίσεων, με ποιούς τρόπους πάλευαν να εξασφαλίσουν την ισότητα όλων των πολιτών κτλ.

Επιπλέον, πρόβαλλα στους μαθητές το παρακάτω video και τους μοίρασα το περιστατικό της 1ης Δεκέμβρη, 1955 που οδήγησε στο μποϊκοτάζ σε κόμικς.

 

 

Με βάση αυτά, κλήθησαν σε ομάδες να συμπληρώσουν το παρακάτω φυλλάδιο εργασίας.

worksheet on song1

Στο μάθημα των εικαστικών με την κ. Ελπίδα Δημόγιαννη κατασκεύασαν έναν τρισδιάστατο χάρτη που απεικονίζει τη διαδρομή των freedom riders σ’ ένα λεωφορείο από την Washington, D.C. στο Birmingham, Alabama.

Σε επόμενη διδακτική ώρα, διαβάσαμε το βιβλίο A picture book by Rosa Parks και ακολούθησε συζήτηση.

Οι μαθητές κατασκεύασαν το προφίλ που θα είχε η Rosa Parks στο facebook.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Συμπλήρωσαν τα biography notes, που συμπληρώνουν για κάθε διάσημη ιστορική προσωπικότητα.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Δημιούργησαν ένα εναλλακτικό biography report (pizza biography).

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Με την πολύτιμη βοήθεια της εκπαιδευτικού των Εικαστικών κας Ελπίδας Δημόγιαννη οι μαθητές δημιούργησαν το λεωφορείο στο οποίο επέβαινε η Rosa Parks και κατάγρεψαν πάνω σε αυτό σημαντικές στιγμές/ ορόσημα της ζωής της.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Επιπλέον, στο μάθημα των Εικαστικών κατασκεύασαν ένα timeline tube, ένα κυλινδρικό κουτί που από μέσα του ξετυλίγονται τα σημαντικότερα γεγονότα της ζωής της με χρονολογική σειρά.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Τέλος, όπως και με όλες τις ιστορικές προσωπικότητες που μελετάμε, οι μαθητές δημιούργησαν μια ολόσωμη εκδοχή της Rosa Parks από χαρτόνι, υπό την καθοδήγηση της κας Ελπίδας Δημόγιαννη, στην οποία και κόλλησαν το biography report που συνέθεσε μια ομάδα στην τάξη, φωτογραφίες και διάσημα λόγια της.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

 

Καινοτόμο πρόγραμμα Αγγλικών: Διάσημες φιγούρες της ιστορίας: Ruby Bridges

Ruby Bridges (8 Σεπτεμβρίου 1954)

Οι μαθητές μαθαίνουν για την πρώτη Αφροαμερικανή που παρακολούθησε μαθήματα σε δημοτικό σχολείο αποκλειστικά για λευκούς, συμβάλλοντας στην ενοποίηση των σχολείων.
Το 1960, όταν το ομοσπονδιακό δικαστήριο αποφάσισε την ενοποίηση των σχολείων, η Ruby Bridges είναι το πρώτο έγχρωμο παιδί που γράφτηκε σε σχολείο της Νέας Ορλεάνης μέχρι πρότεινος αποκλειστικά για λευκούς. Οι γονείς των λευκών παιδιών σταμάτησαν να τα στέλνουν σχολείο και κάθε μέρα σχημάτιζαν ένα βίαιο όχλο έξω από αυτό. Δεδομένου οτι η αστυνομία της πολιτείας αρνήθηκε να την προστατεύσει, ο πρόεδρος της Αμερικής Eisenhower ανέθεσε σε ομοσπονδιακούς αστυνομικούς να την συνοδεύουν καθημερινά στο σχολείο και να είναι υπέυθυνοι για την ασφάλειά της όσο βρισκόταν εκεί. Με το αξιοθαύμαστο κουράγιο που επέδειξε, κέρδισε μια θέση στην ιστορία και κατέδειξε σε ολόκληρο τον κόσμο το φοβερό σθένος που μπορεί να έχει ένα μικρό παιδί.
Οι μαθητές παρακολούθησαν:

α) μια σύντομη παρουσίαση για την Ruby Bridges με σκίτσα

β) ένα απόσπασμα από την ταινία Ruby Bridges (1998)

γ) μία συνέντευξη που παραχώρησε σε μια μαθήτρια το 2010 για λογαριασμό σχολικής εφημερίδας

Στη συνέχεια συμπλήρωσαν σε ομάδες το παρακάτω φυλλάδιο εργασίας πάνω σε όσα είχαν παρακολουθήσει.

Σε επόμενη διδακτική ώρα διαβάσαμε το ακόλουθο βιβλίο για τη ζωή της και συζητήσαμε για τα αισθήματά της, την απόφαση των γονιών της να την στείλουν σε σχολείο λευκών, τους κινδύνους που αντιμετώπισε κτλ.

ruby_bridges_book

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Οι μαθητές:
α) σχεδίασαν έναν σελιδοδείκτη εμπνευσμένο από εκείνη

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

β) έγραψαν μια σελίδα που θα μπορούσε να ανήκει στο ημερολόγιό της

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

γ) σχεδίασαν γραμματόσημα προς τιμήν της

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Με την πολύτιμη συμβολή της κας Ελπίδας Δημόγιαννη εσωκλείσαμε σε μια υποτιθέμενη βαλίτσα της Ruby αντικείμενα που θα είχε κρατήσει ως ενθύμια από την Α΄ Δημοτικού. Συγκεκριμένα, συμπεριλάβαμε μια παιδική ζωγραφιά της που απεικονίζει την ίδια στο σχολείο και τον αγριεμένο όχλο των λευκών που αντίκρυζε καθημερινά, τον έλεγχό της, το κουτί που έφερνε το κολατσιό της από το σπίτι (στα πλαίσια της διαφύλαξης της ασφάλειάς της, οι αστυνομικοί δεν της επέτρεπαν να αγοράσει φαγητό απο την καντίνα του σχολείου)και ένα φιόγκο με τον οποίο στόλιζε καθημερινά τα μαλλιά της.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Κατόπιν, συμπλήρωσαν τα biography notes

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Στο μάθημα των Εικαστικών με την κα Ελπίδα Δημόγιαννη σχεδίασαν την ολόσωμη εκδοχή της Ruby από χαρτόνι.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Εγγραφές μαθητών Α΄ τάξης για το σχ. έτος 2014-2015

Οι εγγραφές των μαθητών της Α΄ τάξης θα πραγματοποιούνται κάθε μέρα από 

1 μέχρι 12 Ιουνίου 2014 από 8:30 – 9:30.

Από τις 16  μέχρι 21 Ιουνίου, από 9:00 – 11:00.

images

Εγγραφές μαθητών/τριών στην Α΄τάξη. Σχ. έτος: 2014-2015

Oι εγγραφές των νηπίων και των μαθητών για κάθε σχολικό έτος πραγματοποιούνται από 1 έως 21 Ιουνίου του προηγούμενου σχολικού έτους.

Α΄ ΕΓΓΡΑΦΕΣ  ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ

Tα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την εγγραφή στο νηπιαγωγείο είναι τα εξής:

α. Πιστοποιητικό γέννησης Δήμου ή Κοινότητας για την εγγραφή του νηπίου στα οικεία μητρώα ή δημοτολόγια, στο οποίο αναγράφεται ολογράφως και αριθμητικώς η ημερομηνία γέννησης. Για το νήπιο που θα συνεχίσει τη φοίτησή του στο ίδιο νηπιαγωγείο και δεύτερη χρονιά δεν απαιτείται νέο πιστοποιητικό γέννησης.

β. Επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας του Παιδιού (Β.Υ.Π.) ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.

γ. Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.). Για το νήπιο που θα συνεχίσει τη φοίτησή του στο ίδιο νηπιαγωγείο και δεύτερη χρονιά δεν απαιτείται νέο Α.Δ.Υ.Μ.

δ. Υπεύθυνη δήλωση του γονέα ή κηδεμόνα ή άλλο στοιχείο κατά την κρίση του / της Προϊσταμένου / νης  του νηπιαγωγείου, από το οποίο φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του νηπίου.

ε. Δήλωση του γονέα ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου.

Β΄ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Tα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την εγγραφή στην Α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου είναι τα εξής:

α. Πιστοποιητικό γέννησης, Δήμου ή Κοινότητας για την εγγραφή του μαθητή στα οικεία μητρώα ή δημοτολόγια, το οποίο εκδίδεται το τελευταίο πριν την εγγραφή τρίμηνο και στο οποίο αναγράφεται ολογράφως και αριθμητικώς η ημερομηνία γέννησης.
β. Επίδειξη του βιβλιαρίου υγείας του μαθητή, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια. Σ’ αυτό ελέγχονται οι απαραίτητες χορηγηθείσες δόσεις από τα υποχρεωτικά εμβόλια, τα οποία σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα Εθνικού Εμβολιασμού είναι τα παρακάτω:

4-5 Δόσεις  DI – TE – PER ή DI – TE.
4-5  Δόσεις SABIN ( πολιομυελίτιδας )

Έναρξη ή ολοκλήρωση Ηπατίτιδας Β΄ ( ENGERIX).

2 Δόσεις M.M.R. – Ιλαράς – Ερυθράς – Παρωτίτιδας.

γ. Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.).
δ. Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο, κατά την κρίση του Διευθυντή του σχολείου, φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή.
ε. Βεβαίωση παρακολούθησης νηπιαγωγείου.

  • Φόρμα εγγραφής μαθητή (δίνεται από το σχολείο ή κατεβάστε τη εδώ) (δεν είναι απαιτούμενη από το υπουργείο, αλλά βοηθά το σχολείο να έχει ολοκληρωμένη εικόνα του μαθητή)

Όπου δεν είναι δυνατή η προσκόμιση Βεβαίωσης παρακολούθησης νηπιαγωγείου, οι γονείς και κηδεμόνες των νηπίων υποβάλλουν σχετική αίτηση προς τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης  Π.Ε., στην οποία θα αναφέρονται οι λόγοι μη φοίτησης. Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης, αφού εξετάσει την εν λόγω αίτηση, εγκρίνει την εγγραφή του μαθητή. Αν ο Διευθυντής Εκπαίδευσης δεν κάνει δεκτή την αίτηση των γονέων, τότε εφαρμόζονται οι διατάξεις της περιπτ. 26, της §4, του άρθρου 94 του Ν.3852/2010 (ΦΕΚ 87Α)».

Γ΄ ΛΗΞΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

Για το σχολικό έτος 2013-2014 η διδασκαλία των μαθημάτων θα λήξει την Παρασκευή 13-6-2014, ημέρα κατά την οποία θα χορηγηθούν οι τίτλοι προόδου και θα αποσταλούν οι τίτλοι σπουδών των μαθητών της ΣΤ τάξης για την εγγραφή τους στα γυμνάσια.

Αθήνα, 21-5-2014

ΑΔΑ: ΒΙΦΖ9-Υ68

 

Δ.«ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ»

ΣΧΕΤ.: 1) Η αριθμ.Φ.7/331/75211/Γ1/25-06-2010 Εγκύκλιος Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ και
2) 
Η αριθμ. 120323/Γ2/27-9-2010 Εγκύκλιος Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ.

Σύμφωνα με την αριθμ. Γ2/91109/10-07-08 Εγκύκλιο Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ οι αλλοδαποί μαθητές που δεν μπορούν να προσκομίσουν πιστοποιητικό γέννησης  μπορούν να εγγραφούν στο σχολείο με ληξιαρχική πράξη γέννησης και τα λοιπά δικαιολογητικά που μνημονεύονται ανωτέρω. Η εγγραφή τους γίνεται οποτεδήποτε μέσα στο διδακτικό έτος σύμφωνα με το άρθρο 3 του Π.Δ 182/1984. Τα δικαιολογητικά εγγραφής πρέπει να είναι επίσημα μεταφρασμένα (από κρατική μεταφραστική υπηρεσία ή προξενική αρχή ή από επίσημο μεταφραστή αναγνωρισμένο από το Υπουργείο Εξωτερικών) σύμφωνα με την Φ.6/146/Γ1/990/5-10-1998ω εγκύκλιο ΥΠΕΠΘ και να προσκομισθούν μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους άλλως δεν εγγράφονται στο Βιβλίο Μητρώου και δεν χορηγείται τίτλος σπουδών παρά μόνο βεβαίωση φοίτησης του μαθητή αν ζητηθεί, σύμφωνα με το άρθρο 7 παρ. 8 του Π.Δ 201/1998 (σχετ. η αριθμ. Γ2/7268/02-10-1995 εγκύκλιος ΥΠΔΒΜΘ).

Κατ΄εξαίρεση, σύμφωνα με το άρθρο 72 του Ν. 3386/2005 (ΦΕΚ 212Α) , με ελλιπή δικαιολογητικά μπορεί να εγγράφονται στα δημόσια σχολεία και τέκνα υπηκόων τρίτων χωρών εφόσον :

α) προστατεύονται από το Ελληνικό Κράτος με την ιδιότητα του πρόσφυγα και όσων τελούν υπό την προστασία της Υπατης Αρμοστείας των Ηνωμένων Εθνών,

β) προέρχονται από περιοχές στις οποίες επικρατεί έκρυθμη κατάσταση,

γ) έχουν υποβάλει αίτηση για χορήγηση ασύλου και

δ) είναι υπήκοοι τρίτων χωρών που διαμένουν στην Ελλάδα, ακόμη κι αν δεν έχει ρυθμιστεί η μόνιμη διαμονή τους σε αυτήν. Υπενθυμίζουμε, επίσης, ότι οι μαθητές οι οποίοι είναι κάτοχοι των ειδικών δελτίων ταυτότητας ομογενών δεν υποχρεούνται να προσκομίζουν άλλη βεβαίωση ή πιστοποιητικό για την απόδειξη των ατομικών τους στοιχείων.

Ε.«ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΡΟΜΑ»

Όσον αφορά στις εγγραφές μαθητών Ρομά υπενθυμίζουμε την εφαρμογή των :

α) Υπουργική Απόφαση με αριθμό Φ.4/155/Γ1/1237/11-9-1996 (ΦΕΚ 893 τ. Β΄), 

β) την αριθμ. 116184/Γ1/10-9-2008 Εγκύκλιο του Υπ.ΠΔΒΜΘ και

γ) την αριθμ. Φ.3/960/102679/Γ1/20-8-2010 Εγκύκλιο του Υπ.ΠΔΒΜ

Δ΄ τάξη: Στην Αρχαία Αγορά..

Την Τετάρτη 7 Μαΐου 2014 η Δ΄τάξη του σχολείου μας επικέφθηκε τον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Αγοράς. Εκεί τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά το μέρος και τα κτίρια στα οποία γεννήθηκε και λειτούργησε η ελληνική Δημοκρατία, καθώς και αντικείμενα που αποτυπώνουν την καθημερινή ζωή των ανθρώπων της εποχής. Ακόμα περπάτησαν στην οδό Παναθηναίων από όπου περνούσε η πομπή της μεγάλης αθηναϊκής γιορτής. Η μοναδική γοητεία του χώρου πραγματικά τα εντυπωσίασε.

φωτογραφία0623 φωτογραφία0620 φωτογραφία0621

Χρόνια Πολλά στις μαμάδες όλου του κόσμου..!!

Screenshot_1

Αγγλικά: Γ΄Δημοτικού- καινοτόμο πρόγραμμα «nursery rhymes and fairytales»-Humpty Dumpty

Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος οι μαθητές έρχονται σε επαφή με nursery rhymes (παραδοσιακά αγγλικά τραγούδια ή ποιήματα) καθώς και με παραμύθια.
Τα nursery rhymes θεωρούνται ζωτικής σημασίας στην εκμάθηση της γλώσσας για πολλούς λόγους.Πρώτον, είναι σύντομα, επαναλαμβανόμενα και εύκολα στην αποστήθιση με αποτέλεσμα να βοηθούν τα παιδιά να εξοικειώνονται με βασικές δομές της Αγγλικής γλώσσας. Επιπλέον, δεδομένου οτι βασίζονται στην ομοιοκαταληξία συντελούν στο να αποκτήσουν οι μαθητές φωνολογική επίγνωση. Τέλος, είναι διασκεδαστικά!

 
Τα παραμύθια έχουν εξίσου ύψιστη παιδαγωγική αξία καθώς βοηθούν τους μαθητές στην επίλυση προβλημάτων και στην όξυνση της κριτικής τους σκέψης, μέσα από την ταύτισή τους με τους χαρακτήρες της ιστορίας.Ταυτίζονται με τα όνειρα, τις αγωνίες, τα προβλήματα των ηρώων και αναρωτιούνται τι θα έκαναν στη θέση τους. Επιπρόσθετα, συμβάλλουν στην συναισθηματική ενδυνάμωση των παιδιών με την έκθεσή τους σε πραγματικά προβλήματα της ζωής μέσα από ένα φανταστικό σενάριο που ο ήρωας πάντα θριαμβεύει. Καλλιεργείται η φαντασία τους και εξοικειώνονται με βασικές δομές της ιστορίας- σκηνικό, χαρακτήρες, κλιμάκωση, λύση κτλ. Ειδικότερα, όσον αφορά τη χρήση των παραμυθιών στη διδασκαλία της ξένης γλώσσας, διασφαλίζεται η ενεργή συμμετοχή των μαθητών καθώς έχουν ένα εγγενές ενδιαφέρον για τα παραμύθια και νοιώθουν περισσότερη ασφάλεια και αυτοπεποίθηση δεδομένου οτι τους είναι ήδη γνωστά. Στο εκπαιδευτικό αυτό περιβάλλον, μπορούν να καλλιεργήσουν προφορικές, ακουστικές, αντιληπτικές ικανότητες, να αναπτύξουν το λεξιλόγιο τους και να εξοικειωθούν με δομές της γλώσσας.

1) Humpty Dumpty
Το εν λόγω nursery rhyme, με το ανθρωπόμορφο αυγό που αποτελεί έναν από τους πιο γνωστούς χαρακτήρες των αγγλικών αυτών παραδοσιακών τραγουδιών, καταγράφεται για πρώτη φορά στην Αγγλία στο τέλος του 18ου αιώνα.

 

Αρχικά, προκειμένου να παρουσιάσω στους μαθητές της Γ’ τάξης τον Humpty Dumpty τους μοίρασα το ακόλουθο φυλλάδιο και χρησιμοποίησα το βιβλίο The Sesame Street Mother Goose καθώς και τους παρακάτω χαρακτήρες.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Κατόπιν, οι μαθητές παρακολούθησαν τα παρακάτω βίντεο και ακολούθησε συζήτηση.

Στη συνέχεια, αφού επανέλαβαν αρκετές φορές το ποιηματάκι με ταυτόχρονη πάντα κίνηση των χαρακτήρων, τους ζητήθηκε να συμπληρώσουν τα ακόλουθα σπασμένα αυγά.

2Επιπλέον, έφτιαξαν το παρακάτω βιβλιαράκι:

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Στο μάθημα των εικαστικών με την κ. Ελπίδα Δημόγιαννη, έφτιαξαν μια περιστρεφόμενη ρόδα Humpty Dumpty.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Επιπλέον, έφεραν βρασμένα αυγά και αυγοθήκες και κατασκέυασαν τον δικό τους Humpty Dumpty.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Δ΄ τάξη: Η σημασία της θάλασσας για τον άνθρωπο

 Στo πλάισιo του περιβαλλοντικού προγράμματος της Ευέλικτης Ζώνης που δουλεύουν οι μαθητές της Δ΄τάξης του σχολείου μας με τίτλο

«Νερό και θάλασσα»

κατέγραψαν όλες τις δραστηριότητες του ανθρώπου και τα αγαθά που συνδέονται με τη θάλασσα. Δουλεύοντας ομαδοσυνεργατικά

ανακάλυψαν μέσα από συζήτηση και αναζήτηση σε πηγές πόσο πολλά προσφέρει η θάλασσα στον άνθρωπο και πραγματικά εξεπλάγησαν.

Έτσι συνειδητοποίησαν τη σημασία της θάλασσας.

Στη συνέχεια ζωγράφισαν και έφτιαξαν ένα σχετικό ταμπλό .

φωτογραφία0614φωτογραφία0615